Sikertörténetté vált a Fornetti tulajdonváltása

Sikertörténetté vált a Fornetti tulajdonváltása

Sikertörténetté vált a Fornetti tulajdonváltása

 

Budapest, 2016. október 20. – Lezárta első, teljes évét az Aryzta vállalatcsoport kötelékében a Fornetti. A tavaly augusztusi ügyletet követően a magyar gyökerű nemzetközi vállalat egy év alatt az Aryzta-flotta egyik zászlóshajója lett. Az elmúlt 14 hónap során a Fornetti mintegy 8 millió eurót fordított fejlesztésre, új külföldi piacokra indította meg a szállításokat, új bolttípust és termékcsaládot mutatott be a vásárlóknak. A vállalat kiemelkedő teljesítmények eredményeképpen a Fornetti lett az Aryzta kelet-európai régiós stratégiájának a központja, amelyet a nemzetközi élelmiszeripari vállalatcsoport cseh és lengyel leányvállalatai is támogatnak majd a jövőben.

Alig több mint egy éve, 2015 augusztus elején cserélt tulajdonost a Fornetti Csoport, amely azóta jelentős fejlődésen ment keresztül. A vállalat az elmúlt évben közel 15 százalékot növekedett, miközben számos területen hajtottak végre fejlesztéseket is. „Az elmúlt 12-14 hónap alatt közel 8 millió eurót fordítottunk a gyártóberendezések és a technikai eszközök, köztük a gépjárműpark fejlesztésére. Magyarországon és Romániában is fejlesztettük a gyárainkat, és közel 40 új gépjárművet állítottunk forgalomba a termékek szállításához” – emeli Sebastian Gooding, a Fornetti Csoport ügyvezető igazgatója, az Aryzta közép-kelet-európai vezérigazgatója, aki hozzátette: a technológiai modernizáción túlmenően 2016 májusától 10 százalékos általános bérfejlesztést is végrehajtottak, ezzel ismerve el dolgozók hozzájárulását a vállalat sikeréhez.

A Fornetti a bérfejlesztés mellett az elmúlt egy évben csoportszinten több mint 200 munkavállalóval növelte foglalkoztatottjai számát, miközben egy egyedülálló ösztöndíj programot is elindított technikusi végzettségű fiatalok számára.

A fejlesztések révén megerősödött vállalat az elmúlt hónapokban újabb piacokon is megjelent termékeivel: a Fornetti termékei áprilisban jelentek meg a német kiskereskedelmi boltok polcain. „A német piacra történő belépés egy féléves folyamat eredménye volt, amelynek a vállalat egy külföldi, élelmiszerbiztonsági és minőségi ellenőrzésen elért kiemelkedő – 96 százalékos – eredménye jelentette a záróakkordját. Ez az eredmény európai szinten is egyedülálló, és mindezt egy előre nem bejelentett auditon érte el a vállalat” – emelte ki Balthas Klein, a Fornetti Csoport stratégiai ügyekért felelős ügyvezetője, aki szerint a kiemelkedő gyártási sztenderdek fontos tényezői a Fornetti eredményeinek.

A Fornetti az elmúlt évben is folyamatosan fejlesztette termékeit és üzleti megoldásait, amelynek eredményeképpen áprilisban új bolttípust és termékcsaládokat vezetett be Magyarországon. A Fornetti Food and Beverage (FFB) üzletek a piaci trendeknek megfelelő kibővült kínálattal és megújult arculattal, önkiszolgáló rendszerben árusítják a pékárukat, szendvicseket, wrapokat, pizzaszeleteket és a saját márkás üdítőt és kávét. „Az új üzlettípus kialakításával a célunk, hogy lépést tartsunk az élelmiszeripari trendekkel, és tudatosan formáljuk a Fornettiről kialakult képet. Ma a vásárlói igények a felgyorsult életmód miatt egyre inkább a különböző street food megoldások felé tartanak, amely koncepció az FFB boltokat is ihlette” – mondta Bánhidi Attila, a vállalatcsoport értékesítésért és marketingért felelős ügyvezetője, aki rámutatott, hogy az új bolttípust örömmel fogadták a vevők, akik immáron két helyen is találkozhatnak az FFB kínálatával.

Az első FFB bolt kínálatában debütált a tudatos fogyasztókat célzó BakeFitt termékcsalád és almárka, amely 8 féle pékárut kínál, édes és sós ízvilágban egyaránt. A csökkentett energia- és szénhidráttartalmú, fehérjében és élelmi rostokban gazdag termékek minőségi összetevőit nagy gondossággal válogatják és többszörösen ellenőrzik. „A vásárlók számára ma két nagyon fontos elvárás van a megvásárolt élelmiszerek irányába: legyenek egészségesek, energiacsökkentettek, ugyanakkor táplálóak, illetve biztonságos körülmények között készüljenek. A Fornetti BakeFitt termékcsaládja minden elvárásnak megfelel” – emelte ki Bánhidi Attila.

A Fornetti sikeres működésének és példaértékű üzleti modelljének köszönhető eredményeket látva 2016 júniusában az ARYZTA AG úgy döntött, hogy jelentősen növeli leányvállalatának nyújtott támogatás mértékét. A lépés értelmében a Fornetti csoport ügyvezető igazgatóját, Sebastian Goodingot azonnali hatállyal az ARYZTA Csoport közép-kelet-európai ügyvezető igazgatójának nevezték ki, mellyel felelősségi köre a régióban 5 országra és 8 pékipari vállalatra terjed ki, közel 3000 alkalmazottal. “Ezeket az erőforrásokat most nagymértékben állíthatjuk a Fornetti szolgálatába. Ez egy fontos változás, amely tovább erősíti vásárlóinkkal és partnerinkkel való kapcsolatainkat, valamint új értékesítési csatornákat nyit számunkra. Ez a döntés fontos lépés a Fornetti életében, de az elmúlt egy év eredményeit látva megérdemeltük ezt a bizalmat” – hangsúlyozta Bánhidi Attila. Sebastian Gooding a Fornetti menedzsmentjének tagjai közül – hogy ezzel is segítse a magyar vállalatnál már bizonyított kimagasló know-how átültetését a régiós működésbe – Bánhidi Attilát közép-kelet-európai kereskedelmi igazgatónak, Balthas Kleint pedig közép-kelet-európai projekt igazgatónak nevezte ki.

„A Fornetti már bizonyította értékeit. Továbbra is a legfőbb célunk, hogy a tavalyi ígéreteknek megfelelően a vállalatcsoportot Európa meghatározó pékipari szereplőjévé emeljük, megfelelve a legmagasabb szintű élelmiszerbiztonsági és minőségi előírásoknak. Jó úton járunk ezen cél felé, amelyet elsősorban a kiváló menedzsmentnek és az elkötelezett, jól képzett munkavállalóinknak köszönhetünk” – hangsúlyozza Sebastian Gooding a jövőbeni tervekre kitérve.

Cikkek

2024-ben újra franchise kiállítás lesz Budapesten

Sokan gondolkoznak azon, miként kerülhetnének ki az alkalmazotti létből és válhatnának saját főnökükké. Egy vállalkozás elindítása nagyon sok előkészületet igényel, bonyolult és kockázatos folyamat. Nem

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu