A klubdélután résztvevői a Bubbles terjeszkedési stratégiájába nyerhettek betekintést

A Magyar Franchise Szövetség októberi klubdélutánjának első előadása a Bubbles hálózat terjeszkedési stratégiájába adott betekintést.

A Bubbles 2013-ban több éves üzemeltetési tapasztalattal, és egy tőkeerős befektetővel a háta mögött kezdett hozzá franchise hálózatának kiépítéséhez. Első lépésként mintegy 20 saját egységet nyitottak a fővárosban, majd a bővülés 5 vidéki franchise partner bevonásával folytatódott, amellyel elindult a franchise rendszer tesztelése is. 

A hálózat a következő 5-6 év során közel országos lefedettségre tett szert hazánkban, Budapesten kizárólag saját egységeket nyitottak, míg vidéket franchise partnerek csatlakozásával fedték le. A hálózat iránt olyan nagy az érdeklődés, hogy 2020-ban a koronavírus ellenére is 15 új egységgel tudtak bővülni.

Mivel Magyarországon belül a hálózat már szinte országos lefedettségre tett szert, 2019-re a külföldi terjeszkedés is aktuálissá vált számukra. Ceglédi Csongor vezérigazgató álláspontja szerint ehhez először is először definiálni kellett a hálózat versenyelőnyét a nemzetközi konkurenciával szemben. Magyarországon egyedülállónak számít ugyan a Bubbles, de más országokban - különösen nyugaton - az önkiszolgáló mosodák már korábban elterjedtek.

A versenytársakkal ellentétben, a Bubbles nagyobb teret kínál a betérő ügyfeleinek. Kényelmesebb váróteremmel, több és modernebb mosógéppel, illetve wifi-vel teszi kényelmesebbé a vendégei mosásra való várakozását. A koncepció automatikus működése is egyedi volt, az informatikai rendszer nagyobb belátást kínál a fogyasztói szokásokba és gördülékenyebbé teszi a mindennapi üzemeltetést. Mindezek támogatásával a hálózat magabiztosan nyitott Prágában 3 egységet.

A hazai terjeszkedési stratégia nem csak új egységek nyitására korlátozódik a Bubbles esetében. A megugró ingatlanárak hatására a hálózat a meglévő mosodák kapacitásának további gépekkel való bővítését tűzte ki célul. Ezzel a stratégiával költséghatékonyan tudták növelni piaci részesedésüket, illetve kielégíteni a növekvő fogyasztói igényeket.

A Bubbles koncepció lényegét Ceglédi Csongor elmondása alapján az IT rendszer alkotja. A mosodák távolról vezérelhetőek, a betérők különböző fizetőeszközöket használhatnak. Egyenleget lehet vezetni és a rendszer folyamatosan információt küld az üzemeltető részére. Egy olyan üzleti modell lett tulajdonképpen digitalizálva, amely a világon szinte mindenhol analóg. A legtöbb önkiszolgáló mosodában a vezető csak a napvégén tudja meg, hogy hogyan teljesített, mikor bemegy és ellenőrzi a bevételt, nincs külön információja arról, hogy ezt hány vásárlásból/tranzakcióból generálták, illetve mikor mennyien vették igénybe a szolgáltatásokat.

Az informatikai rendszerből és az automatikus működtetésből kiindulva a hálózat szinte a világon bárhol folytathatná terjeszkedését. A logisztika hatékonysága miatt azonban a Bubbles elsősorban a környező országokban, így például Csehországban keres először partnereket, ahol idén már a negyedik mosodáját nyitotta meg a rendszer.

M.Zs.

"