A SPAR, illetve a Logiscool előadásaiból tanulhattak a novemberi klubdélután résztvevői

November 23-án került megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség klubdélutánja. A rendezvényen Bene Nikoletta,  a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.  marketing vezetője, valamint dr. Breuer Anita,  a Logiscool programozó iskola hálózat ügyvezető igazgatója tartott előadást, illetve osztotta meg tapasztalatait a részvevőkkel. 

A Magyar Franchise Szövetség célja, hogy tagjainak, valamint a franchise iránt érdeklődő vállalkozóknak olyan felületet biztosítson, ahol az új ismeretek megszerzése mellett lehetőséget teremt a franchise hálózatok közötti tapasztalatcserére, kapcsolatok, együttműködések kialakítására. A klubdélutánon feldolgozott témák kiváló alapul szolgálnak már meglévő rendszerek fejlődéséhez, új hálózatok indulásához.

A SPAR közel 30 éve van jelen hazánkban, és közben folyamatosan növelte piaci részesedését - 2002-ben a Billa, 2003-ban a Kaisers, majd 2008-ban a Plus hazai üzleteinek a felvásárlásával.
A csatlakozó franchise partnerek üzleteinek támogatása új kihívásokat szült. Ma már 139 franchise üzletük üzemel Magyarországon és évente 20-25 újabb kerül átadásra.

Nagyon fontos feladat volt az egyes franchise üzletek marketing tevékenyégének beillesztése a hálózat központi marketingjébe, illetve a marketing osztály folyamatos bővítése - a hálózathoz csatlakozó franchise partnerek kiszolgálása céljából.

Dr. Breuer Anita, a Logiscool alapítója részletesen ismertette a résztvevőkkel a programozó iskola koncepciót. A Logiscool iskolákban 7-15 éves diákok játékosan sajátíthatják el a digitális írástudást, amelynek fontos alapja a logikus gondolkodás, a problémamegoldó képesség fejlesztése. Ezen ismeretek az élet bármely területén jól hasznosíthatók.

A hálózat 3 év alatt hazánk egyik legdinamikusabban növekvő franchise hálózatává lépett elő, jelenleg 7 országban több, mint 40 egységük működik. A gyors növekedés számos veszélyt rejtett magában, néhány franchise partner hosszútávon nem bizonyult szerencsés választásnak. 
 
A tulajdonosok újragondolták a partner kiválasztási rendszerüket, részletesen kidolgozták ideális franchise átvevői modelljüket, amely azóta eredményesnek is bizonyult.

Az előadásokat követően a klubdélután keretében további beszélgetés zajlott az előadók, és a hallgatóság között. A beszélgetés moderátora dr. Mandel Katalin főtitkár volt.

"