Számos hálózat osztotta meg tapasztalait a Franchise Webinar-on

Számos hálózat osztotta meg tapasztalait a Franchise Webinar-on

Számos hálózat osztotta meg tapasztalait a Franchise Webinar-on

A Matrackuckó alapító tulajdonosa és a Magyar Franchise Szövetség elnökségének tagja, Hahn Gábor a hálózat társadalmi szerepvállalásáról beszélt. A Matrackuckó más hálózatokhoz hasonlóan csökkentett üzemmódban működik tovább. Előre beraktároztak az alapanyagokból, hogy ha szükséges akár hónapokig is ki tudják szolgálni az ügyfeleiket a beszállítók leállása esetén is. Mielőtt a hálózat szabadságra küldte volna a munkavállalókat karitatív céllal maszk gyártásra álltak át. Négyezer maszkot gyártottak a helyi önkormányzatnak, melynek hírére egy beszállító bérmunkát ajánlott az alkalmazottaknak, így nem kellett mindenkit azonnal szabadságra küldeniük. A maszk biznisz azonban csökkenőben van, egyre nagyobb mennyiségben érkeznek be az országba a védőfelszerelések és az átmeneti hiány is enyhülni látszik.

Megyeri Gábor, a Bubbles mosoda alapítója és a Magyar Franchise Szövetség elnökségének tagja pedig a hálózat házhozszállításra való átállásáról számolt be. Mivel a mosodákkal egy nagyon fontos higiéniai szolgáltatást biztosítanak, így a hálózat legtöbb egysége megszokott nyitvatartással tovább üzemel. Habár fiatal rendszer révén nem volt kész krízistervük a járvány elején, ám már egy jóideje tervbe volt véve a házhozszállítás elkezdése. Ezt a szolgáltatást most gyorsított tempóban indították el és ezzel jelentősen javítani is tudtak a forgalmukon. A krízishelyzet múlásával pedig tovább szeretnék fejleszteni a hálózatot. A Bubbles-t, önműködő rendszere lévén nem érintette annyira munkaerő probléma, de a bérleti díjak továbbra is állandó költséget jelentettek így minden egységüknél felvették a kapcsolatot a bérbeadókkal és megpróbáltak díjcsökkentésről tárgyalni. A Matrackuckóhoz hasonlóan előre felkeresték a beszállítóikat, hogy biztosítsák az ellátási lánc zavartalan működését és 6-7 hónapra előre beraktároztak a szükséges eszközökből. Gábor meglátása szerint most egyre többen kerülnek a karantén miatt az online térbe, olyan fogyasztói rétegek is elérhetővé válnak, akik korábban nem kommunikáltak online, mely mindenképpen az egyik pozitív oldala a jelenlegi helyzetnek.

Szemler Tamás, a Duna House franchise igazgatója, a magyar mellett az Európai Franchise Szövetség elnökségi tagja is, a Duna House tapasztalatairól beszélt. A hálózat előtérbe helyezte az őszinte, illetve tiszta kommunikációt és már a krízishelyzet kialakulása előtt nyílt levélben fordultak a tulajdonosok a hálózat tagjai felé. Elengedték a franchise partnerek felé a minimum díjakat április elejétől, egészen a járványhelyzet végéig. A tulajdonosok lemondtak a fizetésükről, a központban dolgozók pedig 30%-os bércsökkenést fogadtak el. A likviditás további növelése érdekében egy nagykereskedelmi bankkal is megállapodtak. Bérleti díj optimalizálás szempontjából átlagosan 20-50%-os csökkentést tudtak elérni a bérbeadóknál, így Szemler Tamás más hálózatok átvevőinek is azt javasolja, hogy ha még nem tették meg, minél hamarabb keressék meg a bérbeadókat és tárgyaljanak erről. A hálózat minden nap online konferenciákat is tart, hogy segítse a most virtuális térbe szoruló ingatlanközvetítőket az őket érintő témákban.

Beszélt még továbbá a konferencián Lázár Levente István, a Jeff magyarországi terjeszkedéséért felelős képviselője, illetve a Naturtex és a Stilianos képviselői is.

A Magyar Franchise Szövetség következő videókonferenciája április 21-én 14 órakor kerül megrendezésre. Regisztrálni az alábbi linken lehet.

Cikkek

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Magyar Franchise Szövetség • H-1027 Budapest, Margit krt. 64/b • Telefon: +36 20 342 3342 • E-mail: titkarsag(kukac)franchise.hu