Jó üzlet a szépségbe fektetni

Interjú Lavotha Ildikóval, a High Care Cosmetics hazai mester franchise partnerével.

Mi különbözteti meg a High Care hálózatot versenytársaitól?

Minden egy kézből ered, ez a legfontosabb. A termék- és a készülék fejlesztés, a know-how, mind egy forrásból, a német anyagcégtől származik. Ez adja a koncepció erejét. Természetesen minőségi termékekről és készülékekről van szó, de ezek egy helyen történő koncentrációja egyedülállónak számít.

A High Care egy európai hálózat, 50 országban vagyunk jelen. Magyarországon 27 éves múltra tekint vissza a cég, mely már önmagában is versenyelőnynek számít. A kidolgozott know-how-nak köszönhetően növelni tudjuk az üzletek jövedelmezőségét és működőképességét a piacon.

Hogy élte meg a hálózat a tavalyi évet?

Az üzleteink négyötödénél 10-20%-os fejlődés volt tapasztalható, de volt olyan új egységünk, ami 50%-os növekedést realizált. Összességében elmondható, hogy a hálózat szemszögéből egységesen nagyon jó évet zártunk tavaly.

Hogyan bővül a vendégkör?

Az új vendégek számát is követjük, egy-egy High Care szalonban átlagosan havi 10-20 között mozog az előszőr betérők száma.

Más kozmetikai hálózatokkal ellentétben nálunk egy szakember több vendéget is ki tud szolgálni párhuzamosan. Egy adott műszakban a készülékeknek és az automatizált kezeléseknek köszönhetően sokkal hatékonyabban üzemel egy High Care, mint más tradicionális kozmetikai szalonok.

Melyek a legnépszerűbb kezelések?

Minden vendégünknek van személyes kedvence, de az új kezelések mindig a legnépszerűbbek közé tartoznak. Az erősödő egészségtudatos gondolkodás miatt a legtöbben az egészségükre pozitív hatást kifejtő, azonnali és látványos eredményt hozó kezeléseket szeretik, ezért is nagyon népszerű az oxigén terápia, de ilyen például a plazma kezelés, amely ezt magas nyomással kombinálja. A vendégek körében a legnépszerűbb a SLIDE STYLER®, mely olyan érzést nyújt, mintha négy masszőr dolgozna egyszerre a testen. Nem csak nagyon jó hatása van a vér- és nyirokrendszerre, de a relaxáló hatása is kiemelkedő, ami iránt nagy a kereslet a vendégek részéről. A kezelések során nagyon fontos, hogy lássák és tudják, hogy azok bizonyítottan működnek.

Ezek kezelések csak a High Care szalonokban érhetőek el?

Az oxigén és VACUMED terápiáink teljesen egyedülállóak az országban. A SLIDE STYLER®-hez hasonló készülékeket mások is használnak, de az első készüléket és a kezelési módot a német anyacég fejlesztette ki és alkalmazta először. A plazmakezelésünk szintén teljesen egyedi. Összességében 3-4 olyan unikummal rendelkezünk, ami más kozmetikusoknál nincs, és melyekkel meg tudjuk magunkat különböztetni a versenytársaktól.

Melyek a gyengébb és erősebb szezonok?

A tavasz és a nyár mindig erős, a szeptember és a január a leggyengébb hónapunk, de ez sokat változott az elmúlt években. Régen sokkal torzabb volt a kép, ma már a tél és az ősz arányosan sokkal jobb, mint korábban volt. Ebben a marketing nagyon sokat segít. Három nagyon jelentős akciót indítunk, amelyek kiegyensúlyozzák az ingadozó szezonális forgalmat, van egy tavaszi nyílt nap, júniusban a High Care szalonok éjszakája, és ezt követően az októberi nyílt nap. Ezek mellett a karácsony hoz még további erőteljesebb forgalmat.

Hány üzlet működik, és hányat szeretnének nyitni Magyarországon?

Jelenleg 22 High Care egység van hazánkban, úgy gondolom, hogy 30-40 szalon lenne a reális. Lényeges, hogy a kisebb városokban is életképes az üzleti modellünk, de ott fontos, hogy szakmai befektető legyen a franchise partner, a nagyobb szalonok egy üzleti befektető irányításával is jól teljesítenek.

Mik a tervek az idei évre?

Az idei év nagyon izgalmasan alakul, most több érdeklődővel is kapcsolatban vagyunk, ilyen sok jelentkezőnk még sohasem volt egyszerre. Nagyon bízom benne, hogy ebből legalább 2-3 új átvevővel bővül a hálózat. Vannak kiemelt városok, ahol nagyon szeretnénk üzleti partnert, ilyen Kecskemét, Nyíregyháza, Debrecen, majd a nagyobb dunántúli városok.

Milyen az ideális franchise partner?

Régen a kozmetikusokat tartottam ideális partnernek, de nagyon sokszor hiányzott belőlük az ületi szemlélet. Ma már szerintem a legfontosabb, hogy motivált legyen, legyenek tervei, és mindenképpen olyan legyen, aki hisz ezekben az eljárásokban.

Úgy gondolom, hogy az ideális profil a 35-40 év közötti, aktív átvevő, aki szeretne valamit létre hozni. A legfontosabb, hogy ő maga is akarjon az üzletben dolgozni, hogy ott legyen a csillogás a szemében. Nem az az ideális partner, akinek van elég tőkéje és úgy gondolja, hogy befekteti azt, és majd működik magától a szalon.

Milyen a partner-csatlakozási folyamat?

A High Care iránt érdeklődők két csoportra oszthatók, egyrészt van a befektetői oldal, ők főleg a franchise lehetőség miatt keresnek meg minket, a másik oldalon, a szakmai rétegből pedig tanfolyamokon és kiállításokon találnak ránk.

Már az első körben szűrjük a jelentkezőket. Akik átjutottak a rostán, azoknak bemutatjuk a High Care kínálta lehetőségeket, a termékeket és a készülékeket. Ezt követően a partner vázolja fel a saját kondícióit, hogy miben gondolkodik, esetleg milyen lokációvak rendelkezik, milyen méretű szalont szeretne nyitni és mi ezek alapján teszünk javaslatot az egységre.

Milyen tőkebefektetést igényel egy szalon nyitása?

10 –től 30 millióig forintig terjed egy High Care szalon kialakításának költsége. A kisebb befektetés gyorsabban megtérül, a 10 milliós egység már 2 év alatt, egy nagyobb azonban 5 év alatt. Az a tapasztalatunk, hogy az első egy-másfél év alatt alakul ki a szalon törzsvendégköre.

"